Noi Voi     Cum caut Cum comand Cum platesc Cum primesc

Esti distribuitor / reVanzator?
Anvelope auto Anvelope auto Service roti Service roti ITP ITP Service mobil Service mobil Promotii anvelope Promotii anvelope Anvelope ieftine Anvelope ieftine Importator anvelope Importator Contact anvelope Contact
 
Servicii premium
Cauciucuri dupa sezon
Cauciucuri dupa auto
Cauciucuri dupa marca
 
Service roti
Service plus
 

Sfaturi privind anvelopele


- verificati presiunea, periodic, cel putin o data la doua saptamani si numai in momentul cand anvelopa este rece;
- verificati specificatiile producatorului masinii in legatura cu presiunile indicate pentru diferite pozitii ale anvelopelor si pentru stilul dumneavoastra de conducere.
- desumflarea pneurilor se va face numai cand acestea sunt reci.
- pentru rodajul anvelopei, primii 300 de kilometri conduceti cu o viteza moderata. Pentru anvelopele din clasele H/V/W/Y/Z in special, limitati viteza pentru primii 100 de kilometri.
- recomandam montarea capacelor de valva de tip etans.
- pentru evitarea uzurii neuniforme a anvelopelor se recomanda verificarea periodica a geometriei rotilor.
- evitati impactul cu bordurile, frecarea de acestea, gropile si alte tipuri de obstacole sau denivelari bruste pentru a evita deteriorarea anvelopei
- pentru o uzura uniforma a anvelopelor este indicat ca acestea sa fie rotite intre ele, fara a le incrucisa.
- verificati adancimea profilului anvelopelor. Mentionam ca adancimea minima legala a canalurilor este de 1,6 mm. Va recomandam, totusi, o atentie sporita inca de la adancimea de 2 mm vara, sau 2.5 mm iarna. In nici un caz nu folositi anvelopele dupa ce au trecut de limita de uzura marcata pe fiecare cauciuc in parte.
- daca doriti sa schimbati doar doua anvelope, cele noi se vor monta pe axul din spate, indiferent daca masina are tractiune pe fata sau pe spate.
- daca sunteti nevoiti sa folositi anvelope temporare (intr-o situatie de urgenta), conduceti cu o asemenea anvelopa pana la primul service unde se va ilocui cu o anvelopa normala. Viteza maxima cu care puteti sa rulati cu aceasta anvelopa este de 80 km/h.
- durata medie de viata a unei anvelope este de 5 ani. Semnele de uzura ce pot aparea: fisuri ce apar pe flanc sau modificarea carcasei anvelopei.
- cand decideti sa schimbati anvelopele de vara cu cele de iarna, inlocuiti toate cele 4 pneuri.
Siguranta la volan si durata de viata a anvelopelor, sunt influentate de urmatoarele:
- Alegerea corecta a anvelopelor si a jantelor;
- Montarea si demontarea anvelopelor;
- Pastrarea, manevrarea si transportul anvelopelor.
- Presiunea in anvelope;
- Stilul de conducere;
- Sarcina pe punti;
- Contactul cu substante chimice agresive.
- Viteza de deplasare;
- Starea tehnica a autovehiculului;

 Alegerea corecta a anvelopelor si a jantelor
Se vor alege numai anvelope si jantele specificate in cartea tehnica a autovehiculului, pentru a corespunde din punct de vedere dimensional, al sarcinii, al vitezei si al profilului benzii de rulare.


Sarcina pe punti Performanta anvelopelor depinde in mare masura de valoarea sarcinii pe care o suporta.
- evitati supraincarcarea vehiculului; o anvelopa incarcata cu o suprasarcina de 20% are o scadere de randament de 30%;
-alegeti indicele de sarcina al anvelopellor, in functie de masa tehnica admisibila pe fiecare punte, data de constructorul vehiculului, tinand cont totodata si de montajul anvelopelor, simplu sau jumelat;
-repartizati sarcina cat mai uniform, cand incarcati vehiculul.




Presiunea in anvelope Presiunea in anvelope trebuie sa corespunda cu valorile prescrise in cartea tehnica a masinii, si in limitele marcate pe anvelope. Conform standardelor europene pe anvelope este marcate presiunea maxima in psi, unde 1 bar = 14.5 psi.
Va recomandam:
- nu rulati cu presiune mai mica decat cea indicata, riscati deteriorarea anvelopei in scurt timp; de asemenea la rularea in aceste conditii este diminuata capacitatea de franare si stabiltatea vehiculului.
O anvelopa ce ruleaza cu o presiune inferioara celei normale provoaca o scadere a randamentului cu 30%.
Efectele negative ale unei presiuni de umflare insuficiente nu sunt imediate si se poate ca ele sa nu se manifeste decat dupa o anumita perioada de timp;.

- nu rulati cu o presiune mai mare, aderenta va fi mai scazuta si banda de rulare se va uza excesiv;
Suprapresiunea face ca anvelopa sa fie mult mai usor afectata de lovituri prin impact, exploziile si deformarea jantei putand fi rezultate directe ale suprapresiunii.
Mai mult decat atat in acest caz suprafata de contact cu carosabilul este diminuata, ceea ce inseamna aderenta mai mica.

- atunci cand verificati presiunea asigurati-va ca anvelopele sunt reci, deoarece o roata calda are o presiune mai mare decat atunci cand este rece. Verificati presiunea in anvelope periodic, odata la doua saptamani.
Lipsa unei verificari periodice a presiunii duce la reducerea duratei normale de viata a anvelopei cu pana la 30% la o presiune mai mica cu 1 bar decat cea recomandata.
In conditii de utilizare normala presiunea oricum scade din cauze naturale, din cauza diferentelor de temperatura si a altor cauze cu pana la 0.2 bar pe luna.

Presiune Durata de viata a anvelopei
Corecta 100%
+20% 80%
-20% 80%
-40% 40%

Mentinerea presiunii recomandate in anvelope asigura:
- o suprafata optima de contact
- tractiune adecvata
- distanta de franare mai scurta
- stabilitate in curbe
- zgomot de rulare redus
- o mai mica deformare si generare de caldura
- confort sporit


Viteza de deplasare - circulati cu o viteza de deplasare in limitele prescrise pentru a prelungi durata de rulare a anvelopelor ; nu utilizati niciodata anvelope a caror categorie de viteza este inferioara vitezei maxime de deplasare a vehiculului.


Stilul de conducere Performantele anvelopelor sunt influentate, in mare masura, de modul de conducere al autovehiculului. Evitati sa accelerati sau sa franati brusc, sa virati scurt si cu viteza ridicata.
Trecerea cu viteza mare prin gropi, impactul cu borduri sau frecarea de acestea pot provoca defectiuni ale structurii interne ale pneului.
Accelerarile puternice, franarile frecvente au un impact negativ asupra starii anvelopelor (la 120km/h o anvelopa se uzeaza de doua ori mai repede decat la 70km/h). Datorita fortelor ce apar in aceste conditii sunt solicitate structura si profilul anvelopei.
In timpul condusului, in cazul unei pierderi a presiunii se impune oprirea, deoarece rularea cu anvelope dezumflate determina o degradare a partilor componente ale acestora. Exista riscul, in cazul in care anvelopa pierde tot aerul sa fie afectate si jantele, deoarece masina ajunge sa ruleze direct pe acestea. Se ajunge astfel la deformarea uneori ireversibila a jentii. Anvelopa trebuie demontata si trebuie cautata cauza pierderii de presiune.
Orice problema aparuta in timpul rularii trebuie semnalata unui specialist care, va estima daca este necesara si posibila o reparatie.


Starea tehnica a autovehiculului Performantele anvelopelor sunt influentate si de starea tehnica a sistemelor de directie, de franare si totodata de dezechilibrarea rotilor.

* Sistemul de directie
-pentru a evita uzura prematura si neregulata a benzilor de rulare, verificati periodic convergenta rotilor, unghiurile de inclinare transversala si longitudinala ale pivotului;
-unghiurile de inclinare ale pivotului trrebuie sa fie identice la ambele roti;

* Sistemul de franare
Defectiunile sistemului de franare pot duce la:
-blocarea rotilor la franare;
-franarea inegala pe roti;
-incalzirea excesiva a jantelor si anvelopelor - uzura neuniforma a benzii de rulare - Suprasolicitare in zona talonului - Deteriorarea carcasei
* Dezechilibrarea rotilor
Printr-o echilibrare corecta se evita distrugerea anvelopelor, ca urmare a lovirii periodice in zona dezechilibrata, in timpul rulajului pe soseua.
Pentru echilibrarea rotilor va recomandam sa va adresati unui service auto specializat.


 Montarea si demontarea anvelopelor
Inaintea montarii verificati vizual anvelopa si janta.
-verificati integritatea anvelopelor, existenta eventualelor deficiente de calitate ( perforari, taieturi, crapaturi, desprinderi), acceptandu-se pentru montaj numai anvelope corespunzatoare din punct de vedere al circulatiei rutiere;
-verificati jantele sa nu fie deformate, iar suprafata de contact cu anvelopa trebuie sa fie neteda si curata.
Montarea si demontarea anvelopelor se va face cu instalatii speciale in unitati specializate, altfel riscati deteriorarea talonului.


 Contactul cu substante chimice agresive Se interzice contactul anvelopelor cu produse chimice sau petroliere de orice natura.


Pastrarea, manipularea si transportul anvelopelor Depozitarea anvelopelor trebuie sa asigure mentinerea parametrilor tehnico-functionali, impiedicand uzura prematura, pierderea proprietatilor fizico-chimice, deformarea sau deteriorarea lor.
Depozitarea anvelopelor se va face in incaperi inchise si curate, in care temperatura sa nu depaseasca 25 grade C iar umiditatea sa nu permita aparitia condensului.
Depozitarea anvelopelor se va face obligatoriu in pozitie verticala, pe suporti special destinati acestui scop, care preiau greutatea anvelopelor.
Depozitarea anvelopelor in pozitie verticala in contact direct cu solul, curat si uscat, este permisa pe o perioada de maximum doua luni.
Atentie la manipularea si transportul anvelopelor tubeless (fara camera de aer) asiturati toate conditiile pentru evitarea deformarii taloanelor si flancurilor.


Verificarea adancimii profilului benzii de rulare Un aspect important pe care trebuie sa il verificati este adancimea profilului. O adancime inadecvata a profilului poate determina dublarea distantei de franare, in special pe carosabil umed. De aceea acest aspect trebuie verificat cu mare atentie.
Este util de stiut faptul ca adancimea minima legala a profilului este de 1,6 mm. Cei care folosesc anvelope ce nu respecta aceasta prevedere, pot avea probleme cu companiile de asigurari, care pot refuza sa le despagubeasca pagubele in cazul unui accident.
Pentru a rula insa in conditii de maxima siguranta pe carosabil umed sau acoperit cu zapada, este important sa schimbati anvelopele inainte de a atinge aceasta limita.


Varsta anvelopelor Anvelopele au o durata de viata, indiferent daca sunt folosite sau nu. Pe fiecare anvelopa este inscriptionata data fabricatiei printr-un numar de 4 cifre aflat la sfarsitul seriei DOT, de exemplu numarul 4203 inseamna saptamana 42 din anul 2003. Astfel puteti afla la ce moment din viata anvelopei va aflati. In medie o anvelopa este folosita patru ani, fiind garantata impotriva defectelor de fabricatie cel putin 18 luni de la data vanzarii, conform cu legislatia in vigoare


Verificarea periodica Verificati in mod regulat autovehiculul la suspensii si la aliniamentul rotilor pentru ambele axe. Pentru aceasta cautati un service pentru roti care sa fie autorizat in a efectua lucrari de geometrie. Unghiurile de convergenta/divergenta sunt decisive pentru o uzura uniforma.

Verificarea vizuala regulata a starii anvelopelor, atat a benzii de rulare cat si a flancurilor laterale, a valvei si a capacului acesteia. Daca una din anvelope are o uzura mai rapida decat celelalte pe o parte laterala, este recomandabil sa:
- verificati aliniamentul rotilor cat mai rapid cu putinta.
- in mod normal, rotiti cele patru anvelope de pe axa frontala pe spate astfel incat anvelopa cu uzura mai mare sa se pozitioneze pe axa din spate
Atentie! Nu se rotesc anvelopele daca automobilul are dimensiuni sau profile diferite pe cele doua axe.

Concluzie Evitati supraincarcarea sau nereprartizarea uniforma a greutatii in vehiculul. O depasire a greutatii cu 20% peste limita admisa duce la o reducere a duratei de viata a anvelopei cu peste 30%
Adaptati-va stilul de conducere si viteza la conditiile de trafic si la posibilitatile autovehiculului. Suprafata carosabilului este un factor important al duratei de viata.
Evitati franarile si accelerarile bruste, virajele in viteza, suprafetele abrazive sau taioase. Nu parcati masina pe lichide care pot afecta anvelopele hidrocarburi (ulei, motorina, vaselina, grasimi, antigel etc).
Folositi regulat un manometru la verificarea presiunii.
Pentru orice interventii asupra automobilului apelati la service-uri autorizate. Dupa montajul anvelopelor, la cca 100km de rulare sau dupa trei ore verificati starea prezoanelor si a valvelor.

Facem parte din firmele care efectueaza servicii specifice de service roti in cadrul unitatilor proprii de service roti sau prin intermediul unitatii de service mobil, care opereaza la nivelul orasului Bucuresti si a judetului Ilfov, sau, in cazul unor situatii speciale, la nivel national.

Recomandare: NU EZITATI SA NE CONTACTATI pentru asistenta online in alegerea celor mai potrivite servicii (din categoria service roti) sau in alegerea tipului de anvelope potrivite autoturismului dvs si sezonului.
Operatorii nostri de vanzari va stau la dispozitie online cu informatii specializate, de luni pana sambata intre orele 8-18.


Oferta completa de anvelope auto o puteti obtine folosind motorul de cautare aflat pe pagina de start a site-ului nostru, in partea dreapta sus.
Puteti selecta:
 marca producatoare
 dimensiunile dorite: latimea, inaltimea, raza si
 anotimpul caruia ii sunt destinate
Rezultatele cautarii vor fi ordonate dupa pret, in sens crescator, adica incepand cu anvelopele avand pretul cel mai mic. 


Rochii mireasa       Oferte turism       Diagnosticare medicala online

O oferta completa de anvelope auto obtineti folosind selectorul din partea dreapta a siteului de anvelope. Rezultatele vor fi ordonate dupa pret, crescator, adica incepand cu cel mai mic pret. Puteti selecta marca prducatoare, latimea, inaltimea, raza si anotimpul caruia ii sunt destinate.

Rochii mireasa       Oferte turism       Diagnosticare medicala online
 
Anvelope ieftine






   
Oferta DE IARNA
Cosul cu anvelope
 
Logare clienti
 
Informatie premium
 
 

Atentie! Livrari anvelope in toate judetele din Romania, in orice oras, de la resedinta la orice localitate: Alba - Alba Iulia, Arad - Arad, Arges - Pitesti, Bacau - Bacau, Bihor - Oradea, Bistrita-Nasaud - Bistrita, Botosani - Botosani, Brasov - Brasov, Braila - Braila, Buzau - Buzau, Caras-Severin - Resita, Calarasi - Calarasi, Cluj - Cluj Napoca, Constanta - Constanta, Covasna - Sfantu Gheorghe, Dambovita - Targoviste, Dolj - Craiova, Galati - Galati, Giurgiu - Giurgiu, Gorj - Targu Jiu, Harghita - Miercurea Ciuc, Hunedoara - Deva, Ialomita - Slobozia, Iasi - Iasi, Ilfov - Buftea, Maramures - Baia Mare, Mehedinti - Drobeta Turnu Severin, Mures - Targu Mures, Neamt - Piatra Neamt, Olt - Slatina, Prahova - Ploiesti, Satu Mare - Satu Mare, Salaj - Zalau, Sibiu - Sibiu, Suceava - Suceava, Teleorman - Alexandria, Timis - Timisoara, Tulcea - Tulcea, Vaslui - Vaslui, Valcea - Ramnicu Valcea, Vrancea - Focsani. Comanda acum!

SC Primat Gold Impex SRL, RO2745, J40/15747/1991. Copyright © 1994 - - Anvelope, Cauciucuri iarna, Anvelope camioane, Anvelope all-season, Anvelope iarna
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC): www.anpc.gov.ro , telefon info GRATUIT: 0800.080.999