Noi Voi     Cum caut Cum comand Cum platesc Cum primesc

Esti distribuitor / reVanzator?
Anvelope auto Anvelope auto Service roti Service roti ITP ITP Service mobil Service mobil Promotii anvelope Promotii anvelope Anvelope ieftine Anvelope ieftine Importator anvelope Importator Contact anvelope Contact
 
Servicii premium
Cauciucuri dupa sezon
Cauciucuri dupa auto
Cauciucuri dupa marca
 
Service roti
Service plus
 

Dictionar anvelope

ALINIERE
Verificarea si reglarea unghiului de fuga, a unghiului de bracaj si a unghiului pivotilor din suspensia unui vehicul pentru pastrarea specificatiilor proiectate de producatorul vehiculului pentru un optimum de performanta.

ANVELOPE CU CUTE INCLINATE
Tip de anvelopa care utilizeaza pliuri (de regula fire de stofa cauciucate) care se intind pe diagonala de la un scaun la celalalt. Un fir este inclinat intr-o directie, iar firele succesive sunt dispuse alternativ in directii opuse, intersectandu-se. Denumit uneori anvelopa cu cute incrucisate.

ANVELOPA DE IARNA
Anvelopa fabricata special pentru a fi utilizata la temperaturi mai mici de 7°Celsius. Datorita componentelor care isi pastreaza proprietatile la temperaturi scazute si a crestaturilor multiple practicate pe banda de rulare, au o aderenta mai mare pe zapada sau gheata.

ANVELOPA DE VARA
Anvelopa fabricata special pentru a fi utilizata la temperaturi mai mari de 7° Celsius. Are un comportament foarte bun pe asfalt uscat sau umed dar nu este recomandata pe carosabil acoperit cu zapada sau gheata. Fiind fabricata sa reziste la temperaturile ridicate din perioada verii, devine mult prea rigida la temperaturi scazute ceea ce afecteaza in primul rand aderenta.

ANVELOPA ALL SEASON
Anvelopa fabricata special pentru a fi utilizata pe parcursul intregului an (pentru toate anotimpurile). Imbina calitatile anvelopei de vara si a celei de iarna. In conditii extreme este inferioara celei de vara pe uscat sau celei de iarna pe zapada.

ANVELOPA RANFORSATA
Anvelopa fabricata special cu mai multe pliuri pentru a face fata sarcinilor mari.

ANVELOPA ON ROAD
Anvelopa pentru autovehicule 4x4, SUV, fabricata special pentru drumuri asfaltate.

ANVELOPA OFF ROAD
Anvelopa pentru autovehicule 4x4, SUV, fabricata special pentru a face fata unor conditii in afara drumului. Poate avea calitati speciale pentru nisip, noroi sau piatra.

ANVELOPA ON/OFF ROAD
Anvelopa care imbina caracteristicile celor doua de mai sus.

ANVELOPA DE DIRECTIE
Anvelopa speciala de utilitara sau de camion care se monteaza pe puntea de directie.

ANVELOPA DE TRACTIUNE
Anvelopa speciala de utilitara sau de camion care se monteaza pe puntea de tractiune, sunt mai canelate pentru a avea un coeficient de aderenta mai mare.

ANVELOPA DE REMORCA
Anvelopa speciala care se monteaza pe puntile remorcilor. Sunt cazuri cand pentru remorca se folosesc aceleasi anvelope ca la directie.

Recomandare: pe parcursul intregului proces de alegere a celor mai potrivite servicii (din categoria service roti) sau anvelope, nu ezitati sa contactati online
AMPRENTA (pata de contact)
Suprafata anvelopei care intra in contact cu carosabilul.

AMPRENTA
din suprafata de rulare a unei anvelope care intra in contact nemijlocit cu solul. (Vezi Suprafata de contact.)
Marcaje concordante pe roti si anvelope, care permit concordanta in montaj pentru a anula uzura rotii si a anvelopei, reducand la minim vibratiile.

RAPORT GEOMETRIC
Relatia dintre inaltimea si latimea sectiunii unei anvelope, exprimate sub forma unui procent din latimea sectiunii. Daca inaltimea sectiunii este jumatate din latimea acesteia, raportul geometric este de 50%.

ECHILIBRU
Distributia egala a masei anvelopei si a ansamblului vehiculului pentru o rulare linistita. Echilibrul se obtine prin montarea de contragreutati pe marginea jantei pentru a contrabalansa distributia inegala a greutatii anvelopei sau rotii.

TALON
Inel inextensibil format din cabluri de otel cu rezistenta mare la tractiune care ancoreaza insertiile textile si se ataseaza de scaunul jantei pentru a fixa anvelopa de janta.

SCAUNUL TALONULUI
Portiunea cu proeminenta orientata spre interior a jantei, unde se afla scaunul anvelopei adiacent cu flansa.

BRAURI
Banda de fire de anvelopa multiple comprimate, realizate din cabluri de otel cauciucate situate sub suprafata de rulare si dispusa sub unghiuri opuse, care determina diametrul anvelopei si stabilizeaza suprafata de rulare prin rezistenta la deformatii create de fortele din viraje, de franare si centrifugale. Acestea nu se prind in scaunul anvelopei.

BLT
Litere negre in relief

UNGHI DE BRACAJ
Unghiul dintre axa centrala a unei anvelope si o linie verticala, vazut din fata.

FORTA DE BRACAJ
O forta centripeta generata de unghiul de bracaj al anvelopei.

CAMASA
Corpul anvelopei, compus din cutele care formeaza structura anvelopei si dau forma acesteia. Denumita si carcasa anvelopei.

UNGHI DE FUGA
Unghiul dintre axa de directie a vehiculului si o linie verticala, privit din lateral.

COMPUNERE
Combinarea a cinci ingrediente de baza: cauciuc, negru de fum, plastifianti, materiale de tratare si factori de retinere cu ozon pentru a forma suprafata de rulare si alte componente de „cauciuc“ ale unei anvelope.

SUPRAFATA DE CONTACT
Portiunea din suprafata de rulare a unei anvelope care intra in contact nemijlocit cu solul. (Vezi Amprenta.)

FORTA CENTRIPETA
Forta laterala de frecare generata de o anvelopa in viraj, care actioneaza in sens opus fortei centrifuge.

COROANA
Portiunea centrala a suprafetei de rulare a unei anvelope.

DEFLEXIE
Diferenta dintre raza unei anvelope neincarcate sau libere si raza anvelopei incarcate.

STABILITATE DIRECTIONALA
Tendinta unei anvelope de a se rostogoli in directia in care este manevrata, nu de a urmari conturul drumului.

DOT
Codul Departamentului Transporturilor (DOT) pe peretii anvelopei

DSST
Dunlop Self-Supporting Technology (tehnologie de auto-sustinere Dunlop). Structura complexa a anvelopei, care permite deplasarea in conditii limitate dupa pierderea presiunii de umflare. Necesita un sistem de monitorizare a presiunii.

EC
Numarul 'E' marcat pe peretele lateral

FUL
Full Load (sarcina maxima)

HFS
Utilizare viteza mare la sarcina maxima

REZISTENTA INELULUI
Forta de retentie intrinseca din constructia braului unei anvelope, care rezista la forta centrifuga si asigura stabilitate dimensionala.

HSN
Utilizare viteza mare la incarcare normala

DEZECHILIBRU
Starea existenta atunci cand masa unei anvelope nu este uniform distribuita imprejurul axei de rostogolire si a axei centrale, determinand socuri (dezechilibru static) sau zguduituri (dezechilibru dinamic).

PRESIUNE DE UMFLARE
Presiunea aerului in interiorul unei anvelope, care aplica o tensiune de intindere asupra firelor din anvelopa, permitandu-le sa transporte incarcatura vehiculului.

CAPTUSEALA SAU CAPTUSEALA INTERIOARA
Stratul subtire de cauciuc halobutilic din interiorul unei anvelope, care contine aerul de umflare, denumit uneori captuseala interioara. Toate anvelopele Dunlop destinate transportului de pasageri sunt realizate cu o captuseala interioara.

LR
Rezistenta la rostogolire redusa

AMESTECAREA ANVELOPELOR
Montarea de anvelope de diferite dimensiuni, constructii sau parametri nominali pe un vehicul. Amestecarea trebuie evitata. Totusi, unele vehicule de performanta specifica dimensiuni diferite ale anvelopelor pe osiile fata, respectiv spate. Vezi Manualul de utilizare a vehiculului.

MONTAREA ANVELOPELOR
Operatia de fixare a anvelopelor de jentile rotilor.

NRM
Incarcare normala

DIAMETRU GLOBAL
Diametrul unei anvelope umflate, neincarcate, masurate de la o parte la alta a coroanei. Raza libera este egala cu o jumatate din diametrul global. Denumit uneori diametru exterior.

UMFLARE EXCESIVA
Starea existenta in momentul in care o anvelopa este umflata dincolo de presiunea corespunzatoare sarcinii efective sau de recomandarea producatorului vehiculului.

SUPRAVIRARE
Situatia care apare la viraje cand partea din spate a vehiculului are tendinta de a derapa inaintea partii din fata si de a se roti in directia initiala de deplasare.

OWL
Litere albe conturate

CUTE
Componentele de intarire ale unei anvelope, compuse din straturi de fire de stofa si cauciuc, care confera capacitatea de a rezista la presiunea aerului necesara pentru sustinerea unei sarcini si pentru a rezista la deflexie.

RADIAL
Structura de anvelopa care utilizeaza cute ale caror fire sunt dispuse radial de la un talon la altul, pe sub suprafata de rulare. Aceasta constructie necesita un brau pentru stabilizarea suprafetei de rulare si definirea diametrului anvelopei.

ROTATII PER MILA
Numarul masurat de rotatii pe care le executa o anvelopa care parcurge distanta de o mila (1652 m).

RF
Intarit

JANTA
Portiune dintr-o roata care incorporeaza o cavitate, taloane si flansa pe care este montata o anvelopa.

DIAMETRUL JENTII
Diametrul locasurilor scaunului jentii care sustin o anvelopa sunt exprimate, in mod normal, in valori intregi, in inci, in cazul vehiculelor de pasageri.

ROTATIE
Permutarea sistematica a anvelopelor dintr-o pozitie in alta pe vehicul pentru a mari la maximum durata de viata a suprafetei de rulare si a reduce la minimum uzura neuniforma.

BATAIE
Masura abaterii de la circularitate a anvelopei, care determina o vibratie ce nu poate fi contrabalansata.

LATIMEA JENTII
Distanta dintre flansele jentii.

RWL
Litere albe in relief

SECTIUNE
O „felie“ dintr-o anvelopa, de la un talon la celalalt, prin suprafata de rulare.

INALTIMEA SECTIUNII
Distanta pe verticala de la marginea talonului la centrul coroanei, la anvelopele neincarcate.

LATIMEA SECTIUNII
Distanta dintre peretii laterali ai unei anvelope, masurata in partea cea mai lata a acesteia. Fiecare tipodimensiune de anvelopa este masurata pe o anumita latime a jentii.

SERIE
Specificatie a raportului geometric al unei anvelope. O anvelopa cu un aspect geometric de 60% este o anvelopa din seria 60.

UMAR
Marginea suprafetei de rulare a unei anvelope, acolo unde intra in contact cu peretele lateral.

PERETE LATERAL
Portiunea de anvelopa cuprinsa intre talon si suprafata de rulare.

SL
Litere albe subtiri

UNGHI DE ALUNECARE
Unghiul dintre directia in care este orientata sau manevrata o anvelopa si directia efectiva a deplasarii anvelopei.

VITEZA NOMINALA
Litera care identifica durabilitatea la viteze mari a anvelopei la un test de interior al rotii. Consultati Standardele europene ECE 30 de testare interioara a rotilor.

TL
Tip de anvelopa fara camera de aer

UNGHI DE CONVERGENTA
Diferenta dintre marginea fata si cea spate a anvelopelor montate pe o osie. Unghi de convergenta pozitiv inseamna ca marginile fata sunt mai apropiate intre ele decat marginile spate si ca anvelopa este orientata spre interior. Unghiul de convergenta negativ inseamna ca marginile fata sunt mai departate decat marginile spate si ca anvelopele sunt orientate spre exterior.

SUPRAFATA DE RULARE
Portiunea unei anvelope proiectate sa intre in contact cu solul. Este turnata din cauciuc dur, pentru tractiuni ridicate si o uzura redusa.

PROFILUL SUPRAFETEI DE RULARE
Configuratia de blocuri, santuri, sipes si canale proiectate in suprafata de rulare pentru imbunatatirea aderentei acesteia. Cunoscuta si sub numele de sculptura suprafetei de rulare.

PORTIUNE LIBERA A SUPRAFETEI DE RULARE
Portiuni din suprafata de rulare, precum santurile si canalele, care permit apei sa se scurga de pe amprenta.

UZURA SUPRAFETEI DE RULARE
Masura duratei de viata a suprafetei de rulare a unei anvelope, de regula descrisa ca numar de mile.

TT
Tip de anvelopa cu camera

TUBELESS
Tip de anvelopa care foloseste o captuseala din cauciuc in interiorul camasii, care previne pierderile de aer si elimina necesitatea unei camere interne.

UMFLARE INSUFICIENTA
Starea care apare atunci cand intr-o anvelopa nu exista o presiune suficienta a aerului pentru a sutine o anumita incarcare. Aceasta determina utilizarea anvelopei in conditii de deformare excesiva, solicitare mecanica si incalzire.

SUBVIRARE
Starea care exista in timpul virajelor, cand partea din fata a vehiculului tinde sa derapeze inaintea partii din spate.

GEOMETRIA ROTILOR
Vezi Aliniere.

DIAMETRUL JANTEI
Diametrul real al jantei. Acesta se masoara de regula in inci; de ex. 195/65R15 unde '15' este diametrul jantei (1 inch = 2,54 cm).

DOT
Department Of Transportation = Ministerul Trasporturilor (din SUA) = reprezinta ca anvelopa este conforma cu reglementarile din SUA. Dupa acest indicativ apar mai multe coduri din litere/cifre. Acestea exprima anumite detalii de fabricatie cerute de DOT.

DOT _ _ _ 3207
data fabricatiei (cod format intotdeauna din 4 cifre) inseamna ca anvelopa a fost fabricata in saptamana 32 din anul 2007.

INDICE DE SARCINA
Indice standardizat care indica sarcina maxima pe care o poate transporta o anvelopa; de exemplu 195/65R15 91H unde '91' este indicele de sarcina (vezi valoarea in Kg in "Tabelul cu indicii de sarcina ai anvelopelor"). In cazul in care apar 2 indici ex: 154/151, primul se refera la sarcina max. a anvelopei cand este montata individual (cand pe o axa sunt 2 roti si se monteaza cate una pe fiecare parte) iar al 2-lea cand anvelopele se monteaza dual (cand pe o axa sunt 4 roti si se monteaza cate 2 pe fiecare parte).

INALTIMEA PROFILULUI/FLANCULUI
pentru 195/65R15 unde “65” este inaltimea flancului. Valoarea “65” este in % fata de latime (65 % din 195 mm) = 126,75 mm. In cazul cand aceast numar lipseste ex. 155/R13 inseamna ca el este 82.

FLANC
Partea de anvelopa dintre janta si banda de rulare. Suprafata flancului cuprinde toate marcajele si simbolurile referitoare la anvelopa.

LATIME
pentru 195/65R15 unde “195” este latimea anvelopei in mm; pentru 11.00 R 22,5 unde 11 este latimea anvelopei in inch (1 inch = 2,54 cm).

R
Radial, anvelopa a caror corduri (fire rasucite din polyester, nylon sau otel) din pliuri sunt dispuse la 90°. Toate anvelopele fabricate in ultima perioada sunt de tip Radial. Alte tipuri mai sunt B = Bretea sau D = Diagonal. Acestea din urma pot fi intalnite la anvelopele pentru autovehicule speciale folosite in agricultura sau industrie.

Rotation
Sageata care indica sensul de rotatie al anvelopei.

TALON
Partea de anvelopa care intra in contact cu janta. Talonul este un inel cu mai multe straturi din corduri de otel. Scopul acestuia este de a asigura o presiune de contact corespunzatoare intre anvelopa si janta, asigurand etansarea aerului.

TUBELESS
Anvelopa care se foloseste fara camera.

TUBETYPE
Anvelopa care se foloseste numai cu camera.

SIMBOL DE VITEZA
Simbol standardizat care indica viteza maxima cu care poate rula o anvelopa; de exemplu 195/65R15 91H unde 'H' este simbolul de viteza (vezi valoarea in Km/h in "Tabelul cu simborile de viteza a anvelopelor").

STRUCTURA PLIURILOR
Specifica numarul pliurilor si materialul din care sunt facute cordurile. Ex. la anvelopele destinate autoturismelor, peretii laterali au un pliu din cord de polyester iar structura coamei are 4 pliuri: unul din cord de polyester, 2 din cord de otel si unul din cord de nylon. La anvelopele destinate camioneltelor, microbuselor sau autoutilitarelor (cele cu simbolul “C”), peretii laterali au 2 pliuri din cord de polyester iar structura coamei are 5 pliuri: 2 din cord de polyester, 2 din cord de otel si unul din cord de nylon. Anvelopele ranforsate sau cu alte destinatii speciale au mai multe pliuri.

Facem parte dintre firmele care efectueaza servicii specifice de service roti in cadrul unitatilor proprii de service roti sau prin intermediul unitatii de service mobil, care opereaza la nivelul orasului Bucuresti si a judetului Ilfov, sau, in cazul unor stituatii speciale, la nivel national


Rochii mireasa       Oferte turism       Diagnosticare medicala online

O oferta completa de anvelope auto obtineti folosind selectorul din partea dreapta a siteului de anvelope. Rezultatele vor fi ordonate dupa pret, crescator, adica incepand cu cel mai mic pret. Puteti selecta marca prducatoare, latimea, inaltimea, raza si anotimpul caruia ii sunt destinate.

Rochii mireasa       Oferte turism       Diagnosticare medicala online
 
Anvelope ieftine






   
Oferta DE IARNA
Cosul cu anvelope
 
Logare clienti
 
Informatie premium
 
 

Atentie! Livrari anvelope in toate judetele din Romania, in orice oras, de la resedinta la orice localitate: Alba - Alba Iulia, Arad - Arad, Arges - Pitesti, Bacau - Bacau, Bihor - Oradea, Bistrita-Nasaud - Bistrita, Botosani - Botosani, Brasov - Brasov, Braila - Braila, Buzau - Buzau, Caras-Severin - Resita, Calarasi - Calarasi, Cluj - Cluj Napoca, Constanta - Constanta, Covasna - Sfantu Gheorghe, Dambovita - Targoviste, Dolj - Craiova, Galati - Galati, Giurgiu - Giurgiu, Gorj - Targu Jiu, Harghita - Miercurea Ciuc, Hunedoara - Deva, Ialomita - Slobozia, Iasi - Iasi, Ilfov - Buftea, Maramures - Baia Mare, Mehedinti - Drobeta Turnu Severin, Mures - Targu Mures, Neamt - Piatra Neamt, Olt - Slatina, Prahova - Ploiesti, Satu Mare - Satu Mare, Salaj - Zalau, Sibiu - Sibiu, Suceava - Suceava, Teleorman - Alexandria, Timis - Timisoara, Tulcea - Tulcea, Vaslui - Vaslui, Valcea - Ramnicu Valcea, Vrancea - Focsani. Comanda acum!

SC Primat Gold Impex SRL, RO2745, J40/15747/1991. Copyright © 1994 - - Anvelope, Cauciucuri iarna, Anvelope camioane, Anvelope all-season, Anvelope iarna
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC): www.anpc.gov.ro , telefon info GRATUIT: 0800.080.999